Karmínová elektrická bohyňa Mazda 6e
MAZDA 6e sa vyrába kompletne v Číne, v joint venture Changan-Mazda, konkrétne v závode v Nanjingu.
Aj my sme konečne mali možnosť otestovať dobré elektrické auto značky MAZDA a výsledok rozhodne stojí za to.
Predchádzajúce pokusy s čisto elektrickým autom sa MAZDE až tak nevydarili. Teraz sa im však podaril pekný kúsok. Ide o dizajnovo nádherne auto zvonka aj zvnútra. Hlavne výbava Takumi Plus v hnedom prevedení pôsobí luxusne.
Áno, MAZDA 6e má niekoľko múch vyplývajúcich z kompromisov, ktoré museli byť pri výrobe urobené z dôvodu udržania veľmi zaujímavej ceny.
Pre európsky trh auto dostalo názov MAZDA 6e, aby bol zreteľnejší odkaz na ikonickú predchodkyňu MAZDA 6. Dizajn MAZDA 6e je zreteľne inšpirovaný jej predchodkyňou a nezaprie jedinečnosť dizajnu MAZDA. Aj preto sa budeme rovnako tešiť až do Európy dorazí elektrické SUV MAZDA EZ-60 resp. jej európska verzia.
Čínska verzia
Pre čínsky trh sa auto volá Mazda EZ-6 a vyrába sa v dvoch verziách ako BEV, ale aj ako EREV (s rozširovačom dojazdu).
BEV verzia má na výber z dvoch kapacít batérie, 56,1 kWh a 68,8 kWh. Obidve batérie sú LFP a vyrába ich joint venture Changan- CATL. Ide v podstate o CATL batériu Shenxing prvej generácie, ktorá bola uvedená na trh v polovici roku 2023 a podporuje nabíjací výkon 4C.
EREV verzia má k dispozícií taktiež dve kapacity batérie, 18,9 kWh a 28,4 kWh. Obidve sú LFP a tentokrát pochádzajú od výrobcu CALB. Ako range extender využíva spaľovaciu jednotku vyvinutú a vyrobenú Changan a to 1.5 l štvorvalec s výkonom 70 kW.
Európska verzia
V Európe sa zatiaľ bude Mazda 6e predávať len ako BEV. Taktiež s dvomi kapacitami batérie, avšak na rozdiel od Číny to budú kapacity 68,8 kWh a 80 kWh. Ďalší rozdiel medzi čínskou a európskou verziou je, že síce 68,8 kWh batéria je LFP od JV Changan- CATL, ale 80 kWh batéria je NCM pravdepodobne od JV Changan-CATL. Pravdepodobne ide o CATL batériu Qilin prvej generácie, ktorá bola uvedená na trh v roku 2022 a vyznačuje sa vysokou hustotou energie.
Obrázok Mazda 6e „C:CloudFOTO-VIDEOROK 2025Mazda 6eFotkyMazda 6e profil.png“ – zdroj Mazda
Platforma a pohonné jednotky
MAZDA 6e je postavená na multi-energetickej platforme EPA 1 od spoločnosti Changan, ktorá podporuje adaptáciu ako BEV, EREV tak aj FCEV (vodíkové palivové články). Práve táto jej univerzálnosť je nutným predpokladom na kompromisy. Výhodou platformy je, že podporuje 800 V architektúru, ale MAZDA 6e funguje na 400 V architektúre.
O pohon sa stará pohonná jednotka na zadnej náprave, pri menšej batérií má výkon 190 kW, pri väčšej 180 kW. Krútiaci moment je v oboch prípadoch 320 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 je tesne nad 7 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 175 km/h. WLTP spotreba je udávaná 16,6 kWh/100 km, pričom v meste dokáže MAZDA 6e jazdiť z 12,5 kWh/100km.
Mobilná aplikácia a aktualizácie
Aplikácia MAZDA 6e vyzerá podľa podľa dostupných informácií zaujímavo. Ponúka hlavne Bluetooth kľuč pre 3 ľudí, odomykanie, zamykanie, otváranie okien, kufra, spustenie klimatizácie v lete, vyhrievanie volantu, sedačiek a odmrazovanie čelného okna v zime. Rovnako vidíte stav nabíjania a môžete ho plánovať.
Samotný ekosystém je postavený na riešeniach Huawei, keďže Changan má vynikajúcu dlhodobú spoluprácu s Huawei. Najlepším príkladom je ich prémiový brand AVATR. Huawei svoje riešenia v automotive zdieľa s viacerými veľkými čínskymi výrobcami. Ako je už zvykom v automotive segmente, ekosystém funguje na čipoch Qualcomm Snapdragon, tentokrát na 8155. MAZDA 6e podporuje aktualizácie OTA (over the air), čiže nemusíte chodiť s autom kvôli updatom do servisu.
„Fičúry“ a ceny
FUnkcia, ktorá zaujala každého okoloidúceho vrátane nás, vysúvacie zadné krídlo, k tomu efektný zadný svetelný podpis a je vymaľované. Zadné krídlo je možné vysúvať manuálne alebo ho nechať fungovať automaticky. V tom prípade sa vysunie po prekročení rýchlosti 90 km/h.
Zadný kufor má objem 466 litrov v základe, po sklopení zadných sedačiek 1074 litrov. MAZDA 6e má aj frunk, predný kufor má objem 72 litrov.
Použité materiály sú prémiové, kvalitne spracované. Minimum tvrdých plastov, farebná elegancia, všetko parádne lícuje. K tomu veľmi dobrá ergonómia.
Ceny: Výbava Takumi – menšia LFP batéria 44 590 Eur, väčšia NCM batéria 46 190 Eur. Výbava Takumi Plus – menšia LFP batéria 46 540 Eur, väčšia NCM batéria 48 140 Eur
Zdroje: vlastné
Na článku spolupracoval Richard Pienčák
Podobné články
Elektrická GLC mení pravidlá hry: Dojazd vyše 700 km a rýchle nabíjanie
Dongfeng BOX: Auto do mesta a na okresky
Mercedes-Benz CLA 350 4MATIC with EQ Technology (VIDEO)
Športové elektrické auto XPENG Next P7