Karmínová elektrická bohyňa Mazda 6e
Zdroj: TOUCHIT.sk
4m čítanie
Recenzia Recenzia

Karmínová elektrická bohyňa Mazda 6e

MAZDA 6e sa vyrába kompletne v Číne, v joint venture Changan-Mazda, konkrétne v závode v Nanjingu.

Aj my sme konečne mali možnosť otestovať dobré elektrické auto značky MAZDA a výsledok rozhodne stojí za to.

Predchádzajúce pokusy s čisto elektrickým autom sa MAZDE až tak nevydarili. Teraz sa im však podaril pekný kúsok. Ide o dizajnovo nádherne auto zvonka aj zvnútra. Hlavne výbava Takumi Plus v hnedom prevedení pôsobí luxusne.

Áno, MAZDA 6e má niekoľko múch vyplývajúcich z kompromisov, ktoré museli byť pri výrobe urobené z dôvodu udržania veľmi zaujímavej ceny.

Pre európsky trh auto dostalo názov MAZDA 6e, aby bol zreteľnejší odkaz na ikonickú predchodkyňu MAZDA 6. Dizajn MAZDA 6e je zreteľne inšpirovaný jej predchodkyňou a nezaprie jedinečnosť dizajnu MAZDA. Aj preto sa budeme rovnako tešiť až do Európy dorazí elektrické SUV MAZDA EZ-60 resp. jej európska verzia.

Mazda EZ 70
Mazda EZ 60
Zdroj: Mazda Changan

Čínska verzia

Pre čínsky trh sa auto volá Mazda EZ-6 a vyrába sa v dvoch verziách ako BEV, ale aj ako EREV (s rozširovačom dojazdu).

BEV verzia má na výber z dvoch kapacít batérie, 56,1 kWh a 68,8 kWh. Obidve batérie sú LFP a vyrába ich joint venture Changan- CATL. Ide v podstate o CATL batériu Shenxing prvej generácie, ktorá bola uvedená na trh v polovici roku 2023 a podporuje nabíjací výkon 4C.

EREV verzia má k dispozícií taktiež dve kapacity batérie, 18,9 kWh a 28,4 kWh. Obidve sú LFP a tentokrát pochádzajú od výrobcu CALB. Ako range extender využíva spaľovaciu jednotku vyvinutú a vyrobenú Changan a to 1.5 l štvorvalec s výkonom 70 kW.

Európska verzia

V Európe sa zatiaľ bude Mazda 6e predávať len ako BEV. Taktiež s dvomi kapacitami batérie, avšak na rozdiel od Číny to budú kapacity 68,8 kWh a 80 kWh. Ďalší rozdiel medzi čínskou a európskou verziou je, že síce 68,8 kWh batéria je LFP od JV Changan- CATL, ale 80 kWh batéria je NCM pravdepodobne od JV Changan-CATL. Pravdepodobne ide o CATL batériu Qilin prvej generácie, ktorá bola uvedená na trh v roku 2022 a vyznačuje sa vysokou hustotou energie.

Mazda 6E
Mazda 6e
Zdroj: Mazda

Obrázok Mazda 6e  „C:CloudFOTO-VIDEOROK 2025Mazda 6eFotkyMazda 6e profil.png“  – zdroj Mazda

Platforma a pohonné jednotky

MAZDA 6e je postavená na multi-energetickej platforme EPA 1 od spoločnosti Changan, ktorá podporuje adaptáciu ako BEV, EREV tak aj FCEV (vodíkové palivové články). Práve táto jej univerzálnosť je nutným predpokladom na kompromisy. Výhodou platformy je, že podporuje 800 V architektúru, ale MAZDA 6e funguje na 400 V architektúre.

Platforma pre Mazda 7e
Platforma pre Mazda 7e
Zdroj: Mazda

O pohon sa stará pohonná jednotka na zadnej náprave, pri menšej batérií má výkon 190 kW, pri väčšej 180 kW. Krútiaci moment je v oboch prípadoch 320 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 je tesne nad 7 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 175 km/h. WLTP spotreba je udávaná 16,6 kWh/100 km, pričom v meste dokáže MAZDA 6e jazdiť z 12,5 kWh/100km.

Mobilná aplikácia a aktualizácie

Aplikácia MAZDA 6e vyzerá podľa podľa dostupných informácií zaujímavo. Ponúka hlavne Bluetooth kľuč pre 3 ľudí, odomykanie, zamykanie, otváranie okien, kufra, spustenie klimatizácie v lete, vyhrievanie volantu, sedačiek a odmrazovanie čelného okna v zime. Rovnako vidíte stav nabíjania a môžete ho plánovať.

Aplikácia pre Mazda 6e
Aplikácia pre Mazda 6e
Zdroj: Mazda

Samotný ekosystém je postavený na riešeniach Huawei, keďže Changan má vynikajúcu dlhodobú spoluprácu s Huawei. Najlepším príkladom je ich prémiový brand AVATR. Huawei svoje riešenia v automotive zdieľa s viacerými veľkými čínskymi výrobcami. Ako je už zvykom v automotive segmente, ekosystém funguje na čipoch Qualcomm Snapdragon, tentokrát na 8155. MAZDA 6e podporuje aktualizácie OTA (over the air), čiže nemusíte chodiť s autom kvôli updatom do servisu.

„Fičúry“ a ceny

FUnkcia, ktorá zaujala každého okoloidúceho vrátane nás, vysúvacie zadné krídlo, k tomu efektný zadný svetelný podpis a je vymaľované. Zadné krídlo je možné vysúvať manuálne alebo ho nechať fungovať automaticky. V tom prípade sa vysunie po prekročení rýchlosti 90 km/h.

Vysúvacie zadné krídlo
Vysúvacie zadné krídlo
Zdroj: Mazda

Zadný kufor má objem 466 litrov v základe, po sklopení zadných sedačiek 1074 litrov. MAZDA 6e má aj frunk, predný kufor má objem 72 litrov.

Použité materiály sú prémiové, kvalitne spracované. Minimum tvrdých plastov, farebná elegancia, všetko parádne lícuje. K tomu veľmi dobrá ergonómia.

Ceny: Výbava Takumi – menšia LFP batéria 44 590 Eur, väčšia NCM batéria 46 190 Eur. Výbava Takumi Plus – menšia LFP batéria 46 540 Eur, väčšia NCM batéria 48 140 Eur

Zdroje: vlastné

Na článku spolupracoval Richard Pienčák